Wat zijn digitale schapwobbelaars?

Ongeveer 70-80% van alle aankoopbeslissingen worden direct in de winkel genomen - hier is het belangrijk om de aandacht van de klant te trekken door een innovatieve productpresentatie. Dit is precies het effect dat wordt gecreëerd door digitale schapwobbelaars. Direct op het verkooppunt trekken de geanimeerde displays de aandacht van de klant - of het nu gaat om het promoten van kortingsacties, nieuwe artikelen of speciale producteigenschappen.

Digitale schapwobblers zijn speciaal geanimeerde e-paper displays. Ze kunnen bewegende beelden en teksten weergeven en zijn daarom bijzonder geschikt als klantentrekker in de stationaire detailhandel voor consumptiegoederen voor dagelijks gebruik, de zogenaamde FMCG-artikelen. De shopper krijgt unieke advertenties direct in het schap te zien en kan worden geïnformeerd over promoties en aanbiedingen.

Ink-In-Motion: geanimeerde displays

De zogenaamde ink-in-motion displays combineren een conventioneel zwart-wit e-paper display met daarop een transparante kleurenprint (overlay). Onder het elektronische papier bevindt zich een laag met gedefinieerde gebieden (segmenten) die individueel kunnen worden aangestuurd. Door af te wisselen tussen zwart en wit worden knipperende animatiesequenties gegenereerd.

De ink-in-motion technologie is veelzijdig: als verkoopbevorderende tool in standaard POP-displays, desktop-stand-displays, op borden en andere accessoires of voor innovatieve productpresentatie in de vorm van digitale schapstoppers.

Innovatieve productpresentatie door sterke kenmerken

In directe vergelijking met conventionele productpromotie op papier zijn de geanimeerde displays op vele niveaus overtuigend. Ze trekken de aandacht van klanten op de plaats van aankoop en onderscheiden zo het merk van de concurrentie. Tegelijkertijd verliezen de digitale schapstoppers niets van de positieve eigenschappen van de papieren versie: de schapstoppers kunnen bewegende beelden en teksten weergeven met behoud van de beeldhoek van bijna 180 graden. Bovendien maken ze indruk met hun hoge resolutie en levendige kleuren. Dankzij het hoge contrast, zelfs in een lichte omgeving, zijn de displays perfect voor de detailhandel en kunnen ze aan het schap worden bevestigd. Een sterk effect op de klant en verhoogde interesse in het product zijn gegarandeerd met Wobbler reclame.

De digitale wobblers zijn niet alleen robuust, maar ook licht en dun, waardoor ze gemakkelijk te hanteren en te monteren zijn. Hierdoor kunnen ze rechtstreeks op producten worden bevestigd, bijvoorbeeld in schappen of bij de kassa, en zijn ze bestand tegen de ontberingen van de detailhandel. Dankzij zijn exclusieve mogelijkheden is de wobbler een populair instrument om communicatie met de klant tot stand te brengen en zich te onderscheiden van de traditionele manier van prijsetikettering.

Alle Vorteile auf einen Blick
  • Gesteigerte Attraktivität des stationären Handels durch innovative Produktpräsentation
  • Gestärkte Verkaufsförderung und Markenpositionierung durch individuelle Marketingmaßnahmen
  • Kein Verlust zur Papiervariante: Bildwinkel von 180 Grad
  • Einfache Montage und Inbetriebnahme
  • Individuell anpassbar in Farbe, Form und Größe
  • Extrem niedriger Stromverbrauch durch leicht auswechselbare Batterien
  • Flexible und individuelle Einstellungsänderungen

Aandacht vanaf de eerste blik

De geanimeerde schapstoppers doen precies wat de naam belooft: klanten stoppen bij het schap. Het enorme effect op de verkoop en de aandacht van klanten is gebaseerd op een uitgebreid onderzoek naar het gebruik van geanimeerde displays in combinatie met aanbiedingen. Vergeleken met normale productreclame wordt de gemiddelde tijd totdat een korting wordt opgemerkt, bij gebruik van wobblers teruggebracht van 12,5 seconden tot 1,6 seconden. Dit betekent dat schapwobblers acht keer sneller worden opgemerkt door klanten in de winkel. Het sterke effect wordt ook weerspiegeld in het aantal klanten die het geadverteerde product kozen: dankzij de schapstoppers steeg het aantal klanten met 75%.

Breed scala aan toepassingen

Gebruik direct bij het schap

De wobblers worden direct op het verkooppunt gebruikt, d.w.z. daar waar klant en product elkaar direct ontmoeten. Wobbler-reclame wordt vooral gebruikt in de detailhandel. Als verkoopbevordering op het gebied van drogisterijen en cosmetica, huis en tuin, maar ook in de levensmiddelenhandel en elektronicawinkels. De geanimeerde schapwobblers zijn niet alleen geschikt voor digitale prijsaanduiding, maar kunnen ook een gewenst product met afbeeldingen of reclameboodschappen onder de aandacht brengen om klanten te trekken. Met de schapwobbler als marketingtool is eenvoudige en effectieve reclame verzekerd. Zo kunnen de schapstoppers in hun individuele formaten worden gebruikt in supermarkten om naast de prijs de aandacht te vestigen op een promotie of speciale aanbieding.

 

Individueel aanpasbaar ontwerp

Er zijn geen grenzen aan de toepassingsgebieden dankzij de aanpasbare displays wat betreft vorm, grootte en kleur. Dankzij de verwisselbare overlays kunnen de displays een geplande generieke achtergrondanimatie (of bijvoorbeeld nummers) gebruiken en de kleur overlay opnieuw ontwerpen. Op verzoek kunnen wij een schapstopper op maat maken met uw reclame.

Op verzoek geven wij u graag verdere toepassingsvoorbeelden.

Onze diensten bij e-shelf-labels

Bent u geïnteresseerd en wilt u weten welke ontwerpmogelijkheden er zijn en hoe deze worden gerealiseerd? Krijg een eerste overzicht in de ontwerprichtlijnen of neem direct contact met ons op - wij plannen samen met u uw individueel ontworpen geanimeerde display.