Wat is digital signage?

Voordelen
  • Verhoogde aantrekkelijkheid van stationaire handel door innovatieve winkeloplossingen
  • Interactieve communicatiekanalen (touchscreens als virtuele adviseurs)
  • Gerichte doelgroepinteractie door visuele prikkels via touchscreens
  • Transparante communicatie tussen klant en medewerker in real-time

Digital signage als interactieve communicatieoplossing

Digital signage brengt uw ruimtes tot leven met interactieve toepassingen: begroet zakenpartners en klanten in de ontvangstruimte met persoonlijke woorden op een welkomstscherm of voorzie bezoekers van actuele informatie bij binnenkomst - bijvoorbeeld met een video van het bedrijf. Zo bereikt u uw doelgroep direct en effectief.

Digital signage oplossingen zijn veel meer dan alleen een reclamemedium. Bij onderwijsinstellingen kunnen bijvoorbeeld routebeschrijvingen eenvoudig worden gepresenteerd met digitale displays. Een dergelijk bewegwijzeringssysteem of informatieborden op basis van digital signage zijn ook geschikt voor winkelcentra, grote bedrijfsgebouwen, ziekenhuizen en zelfs transportknooppunten zoals stations en luchthavens.

Toepassingsgebieden voor digital signage oplossingen

Digital signage oplossingen worden gebruikt in de detailhandel, horeca, industrie, gebouwbeheer en op het gebied van openbaar vervoer. Er zijn verschillende benaderingen van digital signage oplossingen. Hoge resolutie LCD touch oplossingen bijvoorbeeld, die voornamelijk worden gebruikt in de detailhandel of gastronomie voor kiosk oplossingen met bijbehorende interactiviteit. Of de zeer efficiënte single display oplossingen, die ook wireless kunnen worden bijgewerkt in outdoor of industrieel gebruik via WiFi en LTE, of zelfs autonoom kunnen worden geïnstalleerd met zonne-energie.

Point-of-Sale: Digital Signage voor verkoopstimulatie en klantenbinding

Als onderdeel van een uitgebreid marketingconcept kunnen digital signage-oplossingen leiden tot duurzaam succes in klantenbinding. Met speciaal afgestemde inhoud verhoogt u de dialoog en daarmee de band met uw klanten. Daarom gebruiken naast de traditionele detailhandel, ook de financiële sector, verzekeringsmaatschappijen en zelfs fitnesscentra digitale schermen, tablets of videowalls.

Digitale videorails - VUSION Rail en Newton TOUCH

LCD Video Bar: Marketing direct in het schap

Videobalken zoals de VUSION Rail van SES imagotag of Newton TOUCH van SOLUM worden aanbevolen als revolutionair marketinginstrument voor een verkoopactieve point-of-sale strategie. Ze kunnen worden gebruikt om dynamische bewegende beeldinhoud in hoge resolutie en met impact weer te geven. Zo vestigt u de aandacht van de klant op uw boodschap en verandert u potentiële kopers in klanten. Met gerichte aanvullende informatie over de producten direct in het schap en interactieve elementen geeft u klanten een informatieve en moderne winkelervaring en creëert u nieuwe manieren van klantcommunicatie.


Wilt u van uw schap een marketingtool maken? Klik op onderstaande buttons voor meer informatie over de VUSION Rail of de Newton TOUCH.

Bedrijfscommunicatie: Digital Signage voor een transparante organisatie

Om ervoor te zorgen dat agile werkvormen zoals desk-sharing modellen of co-working spaces niet leiden tot ruimteconflicten in kantoortuinen en vergaderruimtes, zijn geavanceerde oplossingen nodig in werkplek- en ruimtebeheer. Met behulp van digitale kamerbewegwijzering en bijbehorende infoborden kunnen werkplekken flexibel worden bewegwijzerd en vrije vergaderruimtes direct worden weergegeven - zodat alle medewerkers altijd en overal op de hoogte blijven.

Interactieve in-store ervaringen: Elo Touch

De Elo I-Series interactieve signage oplossing combineert de off-the-shelf touchscreen computer met cloud-based management software. Elo interactieve in-store touchscreens fungeren als een virtuele verkoper en kunnen het winkelbezoek van de klant veranderen in een ervaringsgerichte en informatieve reis door uw winkel.

Gemonteerd op schappen, in gangpaden of op de Point of Sale, de Elo I-serie communiceert met het winkelend publiek via Bluetooth, NFC/RFID en levert verbonden merkervaringen in hoge resolutie graphics. Met EloView kunnen bestaande mobiele toepassingen, zoals apps voor productmerken, via de cloud naar meerdere I-Series-schermen worden gedistribueerd voor gebruik op locatie. Video's, infographics of andere promotionele aanbiedingen kunnen ook beschikbaar worden gemaakt in de winkel, direct naast het product. De interactieve signage kan ook innovatieve communicatiemogelijkheden creëren, bijvoorbeeld in de vorm van zelfbediening. Dit creëert een nieuwe retailervaring direct bij het beslissingspunt van de shopper.
De EloView-software levert ook in-store informatie, zodat bij de promotieplanning gerichte acties kunnen worden ondernomen op basis van de best verkopende artikelen. Omdat de montageopties van de interactieve touchscreens ontworpen zijn om te voldoen aan de eisen van retailomgevingen en continu publiek gebruik, staat de Elo I-Serie garant voor commerciële betrouwbaarheid.

SCREEENR

Aankoopbeslissingssoftware-oplossingen voor digital signage producten

Softwareoplossingen voor digital signage producten

Met SCREEENR biedt AISS een platform voor het centrale beheer van content en interactieve assistentiesystemen op tv-apparaten, touchscreens, tablets, smartphones of andere mobiele apparaten in de winkel die de aankoopbeslissing voor klanten in de stationaire detailhandel vele malen eenvoudiger maken, en nuttige statistieken opleveren over het gedrag van uw klanten. In plaats van thuis op de pc of op de eigen smartphone onderzoek te doen naar het gewenste product, nemen de slimme hulpsystemen het ondersteunende verkoopadvies voor zowel klanten als verkopers in de winkel ter plaatse over. Zo wordt ondersteund online onderzoek in de stationaire winkel aangeboden en eenvoudig vanaf één platform beheerd.

SCREEENR wordt gekenmerkt door een content management systeem (CMS) dat zeer intuïtief te gebruiken is en waarmee een grote verscheidenheid aan interactieve content kan worden afgespeeld op de meest uiteenlopende apparaten. En dat op afstand, verschillende locaties en binnen enkele ogenblikken. Op deze manier kunnen ook digitale blikvangers met en zonder touchfunctie worden geïntegreerd, die geschikt zijn als reclamedisplays voor een groot aantal sectoren, zoals bijvoorbeeld de levensmiddelenhandel, detailhandel, elektronicawinkels, en nog veel meer.

De Product Advisor kan worden aangepast aan uw specifieke behoeften. Gebruik bestaande schermen of integreer een van onze hardwareoplossingen. Wij werken graag een concept op maat voor u uit. Weet u niet zeker welke Product Advisor het meest geschikt is voor uw situatie en of de bestaande infrastructuur voldoet? Wij adviseren u graag!


Of het nu gaat om cross-location in-store TV-oplossingen, gepersonaliseerde infoschermen of LCD-videobalken als effectief reclamemiddel, of interactieve winkeloplossingen met behulp van touchscreens in de detailhandel - digital signage-oplossingen maken van uw reclameboodschappen echte blikvangers en zorgen voor een innovatieve winkelbeleving in de stationaire detailhandel.