Elektronische prijskaartjes voor de Dr. Max Group

Als je aan apotheken denkt, denk je aan Dr. Max: de Dr. Max Group is de op één na grootste apotheekketen van Europa, met meer dan 2.000 apotheken in acht Europese landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Praag. Dr. Max-apotheken zijn vooral te vinden in Midden- en Oost-Europese landen, waar ze een belangrijk onderdeel vormen van het gezondheidszorgsysteem. Als onderdeel van een strategisch partnerschap zullen meer dan 1.000 vestigingen worden uitgerust met elektronische schaplabels en het cloudgebaseerde VusionCloud-platform. Als lokale ‘partner met toegevoegde waarde’ is e-shelf-labels verantwoordelijk voor de technische implementatie ter plaatse – van planning en integratie tot doorlopende ondersteuning.

Met de integratie van e-shelf labels heeft de Dr. Max Group een belangrijke stap gezet in de digitalisering van haar apotheekvestigingen. Centraal aangestuurde, geautomatiseerde prijsbepaling vermindert de handmatige werkzaamheden en ontlast het personeel ter plaatse. Tegelijkertijd profiteren ook de klanten: dankzij de tijdwinst heeft het apotheekteam meer tijd voor persoonlijk en deskundig advies.

Verhoogde efficiëntie door digitalisering

Met de software “VusionCloud” beschikt de Dr. Max Group over een krachtig hulpmiddel voor het naadloos beheren en monitoren van netwerkapparaten in haar winkels, waardoor de dagelijkse workflow soepeler verloopt. Bovendien zorgt de automatische aanpassing aan prijswijzigingen en kortingsacties voor een aanzienlijke vermindering van het aantal fouten, waardoor de prijsaanduiding betrouwbaarder en transparanter wordt – waardoor het bedrijf snel en flexibel kan reageren op veranderingen in de markt.

Implementatie tegen eind 2026

Implementatie tegen eind 2026 Tot op heden zijn al meer dan 220 vestigingen uitgerust met het nieuwe systeem en de implementatie in alle 1.000 vestigingen zal naar verwachting tegen eind 2026 voltooid zijn. Het implementatieteam zal werkzaam zijn in Polen, Tsjechië, Slowakije, Roemenië, Servië en Italië. Deze internationale samenwerking onderstreept het toenemende belang van digitale oplossingen in de apotheeksector, vooral in een tijd waarin efficiëntie, flexibiliteit en niet in de laatste plaats klantgerichtheid steeds belangrijker worden.